Al 5 weken in Cyprus - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tom De Schoemaeker - WaarBenJij.nu Al 5 weken in Cyprus - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tom De Schoemaeker - WaarBenJij.nu

Al 5 weken in Cyprus

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

01 Juni 2016 | Cyprus, Paphos

Nou ik ben al 5 weken in Cyprus en dat betekent dat ik 10 weken te gaan heb. 11 augustus vlieg ik terug naar Nederland. Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin en alles gaat erg goed.

Vandaag is het 1 juni en je merkt dat de seizoen gaat beginnen. Het hotel raakt steeds voller en de strandbedjes zijn bijna allemaal al in gebruik. Ook word het steeds warmer, je hebt het gevoel dat het iedere dag warmer word en er ook steeds meer er last van gaat krijgen. Heel de dag door ben je aan het drinken en je moet je goed insmeren tegen de zon.
Op dit moment zijn mijn werkzaamheden in het hotel niet zo veel veranderd, ik maak nu deel uit van het animatie/entertainment team en ik help nu ook mee met de shows. Komende vrijdag is mijn echte debuut in een dansshow (grease show). Op dit moment ben ik veel aan het oefenen en dat gaat stap voor stap beter. Ik ben geen danser en zal het ook nooit worden, maar probeer wel mijn best te doen dat het er goed eruit komt te zien. En als het vrijdag verkeerd gaat, dan is het alleen maar lachen. Roy (mijn stagebegeleider en assistent manager van het hotel) danst ook mee in de show, dus het word wel lachen . Mijn performers op de podium word met een camera opgenomen, dus jullie kunnen achteraf mijn optreden terug kijken.
Met mijn Engels gaat het ook wel beter, af en toe heb ik er nog wel last van dat ik niet op mijn woorden kom, maar het gaat stap voor stap beter. Hier ben ik erg blij mee en hopelijk kan ik deze vooruitgang doorzetten.
Over mijn smoothiebar gesproken, daar zit op dit moment nog niet veel vooruitgang in. Op dit moment maak ik wel smoothies tijdens het ontbijt in het restaurant, maar nog niet buiten. Je merkt dat het hier (Cyprus) alles wat langzamer gaat en dat je geduld moet hebben, dat heb ik wel, maar naar 5 weken…… Hopelijk kan ik in mijn volgende blog schrijven dat ik met mijn smoothiebar ben begonnen en dat het een succes is.

Veel Cypriotische collega`s praten op een hoge en luidruchtige manier tegen elkaar en vaak zijn het normale zinnen die ze tegen elkaar zeggen, maar jij hebt het gevoel dat ruzie maken of boos zijn (al zijn ze dat niet). Dit is echt wennen en ik denk dat ik er niet aan gewend raakt.
Op dit moment ken ik twee Griekse woorden:
Canimera: goedemorgen
Daksi (als ik het goed spel): goed, afgesproken, alles goed (betekent veel dit woord)
Ik wil meer Griekse woorden leren, maar Grieks is een erg moeilijke taal om te spreken. Waarom wil ik dit? Omdat veel van mijn collega`s in het hotel alleen Grieks kunnen spreken en dus geen Engels kunnen spreken (weinig). Hierdoor is het lastig om met hen te communiceren, maar vaak komen we er wel uit en bijna al mijn collega`s zijn erg aardig en hulpvaardig
Dit is het einde van mijn derde part van mijn blog. Als je nog vragen hebt, stel ze dan maar. Ik probeer dan zo snel mogelijk je vraag te beantwoorden…
Groetjes vanuit het zonnige Cyprus,
Tom

  • 02 Juni 2016 - 17:39

    Jérôme:

    Hoi Tom, prima verslag. Wij vinden het fijn dat je het zo naar je zin hebt. Nog vier weken en wij komen je bezoeken. Ik en je moeder kunnen niet wachten. Groet je vader.

  • 02 Juni 2016 - 17:41

    Jérôme:

    Nog een aanvulling. Wat foto's plaatsen zou leuk zijn!

  • 15 Juni 2016 - 13:19

    Kimberley:

    Hoi Tom,

    Ik kan je verzekeren dat je niet jaloers bent op het weer hier in Nederland. Geniet er maar van.
    Ik ben nieuwsgierig hoe het zit met je smoothiebar.

    Heel veel plezier nog!

    Groeten,
    Kimberley

  • 19 Juni 2016 - 12:42

    John En Marja:

    Ha Tom, jammer dat de smoothiebar nog niet geopend is, want wij hebben jouw smoothies geproefd en die waren erg lekker.
    Toen we naar huis zijn gegaan hadden we de zon meegenomen maar die heeft het hier niet naar de zin. Het weer wirdt beter maar we zijn wel toe aan zonnige dagen.
    Geniet nog van de volgende helft van je stage, het vliegt voorbij.
    En veel plezier met je ouders op Cyprus.
    Groetjes aan Roy, Timea en Marvin.
    SUCCES nog daar, deze ervaring neemt niemand je af.
    Groetjes uit Rosmalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik op de stage in mijn werkkleding

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 1110
Totaal aantal bezoekers 9179

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 14 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: