Op de helft - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tom De Schoemaeker - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tom De Schoemaeker - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

19 Juni 2016 | Cyprus, Paphos

Vandaag zit ik precies op de helft van mijn stage in Cyprus. Even een balans maken:

Met mij gaat het allemaal heel erg goed, ik heb het naar mijn zin en het weer word steeds beter. Warmer word het stap voor stap, vandaag is het 41 graden en erg benauwd. Iedereen heeft er last van en we zeggen ook tegen de gasten dat ze veel moeten drinken.

Afgelopen donderdag heb ik iets minders meegemaakt. Ik heb mijn mobiele telefoon verloren in de haven van Paphos. We gingen daar shoppen en tijdens het shoppen heb ik hem verloren. Ik heb een aantal keren opgebeld, maar niemand nam op (de telefoon stond niet uit). Ik ben vrijdag naar het politiebureau geweest en heb hem als vermist (verloren) gemeld. Tot nu heeft niemand hem naar het politiebureau gebracht of naar de hotel (maar ja dat snap ik wel). Ik probeer zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn met dezelfde telefoonnummer en met een andere mobiel. Ik kan gelukkig een mobiel lenen van mijn leidinggevende , dus mijn ouders kunnen mij altijd bereiken.

Nou, naar dit mindere nieuws is er ook goed nieuws. Ik ben bijna twee weken geleden begonnen met mijn smoothiebar! Tot nu toe loopt de smoothiebar redelijk, alleen kan dit altijd beter. Ik vraag voor de smoothies twee euro en 50 cent gaat naar een goed doel. In totaal heb ik 11 verschillende smoothies plus een smoothie van de dag. Dit doet ik iedere dag tussen 3 en 5 uur, behalve op een zaterdag want dan ben ik vrij. Een van de lekkerste smoothie is de "nutella heaven" (banaan, nutella chocolade, vanille ijs en melk) mmmmmmm. Ook maak ik gezonde smoothies zoals "Tutti Frutti Smoothie" (banaan, ananas, aardbei, ananassap en yoghurt).

Naast de smoothiebar, help ik ook nog steeds mee bij de animatieteam. Dit gaat erg goed en ze zijn dik tevreden met mij. Ook heb ik een bijnaam gekregen van een gast uit de hotel, dat is "one job tom". Zo ben ik aan deze bijnaam gekomen: Bij pijl en boogschieten breng ik de gasten een beschermingsband aan. De beschermingsband beschermd je tegen de terugschietende pees die je arm kan raken. Soms breng ik de band niet goed aan. Dit was ook het geval bij deze gast en hij zei tegen mij "You have one job Tom". Op deze manier ben ik aan mijn bijnaam gekomen.

Twee weken geleden op een vrijdag hadden wij een Grease show en ik danste ook mee in de show. Van te voren hebben wij veel gerepeteerd. De show ging geweldig, en ik maakte natuurlijk wel een aantal fouten. Ik ben geen danser en zal het ook nooit worden. Na de show, tijdens het applaus, kreeg ik een overweldigen applaus en was klein beetje de ster van de show. Ook riepen mensen naar mij "One job Tom". Het was een geweldige show en heb ervan genoten.

Als gasten aan het einde van hun verblijf gaan, maken wij vaak met hen foto`s en die worden vaak ook op Facebook gezet. Deze momenten geven zo veel energie en positieve tijd dat je dit voor de rest van je leven mee kan nemen. Ook ga ik bij een aantal gasten, als ik terug ben in Nederland langs. Dat willen ze graag en dan doe ik dat ook.

Je merkt dat het erg goed met mij gaat in Cyprus en ik ga de tweede helft van mijn stage positief tegemoet. Hopelijk zal het net zo leuk zijn als de eerste helft van mijn stage.

Als jullie nog vragen hebben kunnen jullie die altijd aan mij stellen.

Groetjes vanuit het zonnige en warme Cyprus,

Tom

  • 20 Juni 2016 - 08:13

    Janneke:

    Leuk Tom! Ga je die smoothies hier ook nog een keer maken? Groetjes, Janneke

  • 21 Juni 2016 - 16:55

    Bart:

    Goed geschreven ''One job Tom''! Klinkt als een leuke stage met veel afwisselende werkzaamheden.
    Maak er een mooie tweede helft van!

    Groet,

    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik op de stage in mijn werkkleding

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 1239
Totaal aantal bezoekers 9208

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 14 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: