3 weken in Cyprus - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tom De Schoemaeker - WaarBenJij.nu 3 weken in Cyprus - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tom De Schoemaeker - WaarBenJij.nu

3 weken in Cyprus

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

18 Mei 2016 | Cyprus, Paphos

Hallo iedereen die dit lezen,

Nou, de eerste drie weken zitten erop! Twee weken geleden op een maandag ben ik begonnen met werken in het hotel en tot nu toe heb ik het naar mijn zin. Lange dagen werken (meestal gemiddeld 12 uur per dag en 6 dagen in de week) is wel wennen, maar uiteindelijk wen je er wel aan. Werkzaamheden die ik uitvoer zijn, animatie werkzaamheden (spellen uitvoeren en met de gasten bezig zijn), meehelpen met kleine projecten in het hotel en waarschijnlijk later ook nog management taken uitvoeren. Waarom ik de animatieteam help is om mijn Engels te trainen. Naast dit begin ik binnenkort met een smoothiebar in het hotel. Ik krijg mijn eigen hutje bij het zwembad (buiten). Daar ga ik een aantal dagen in de week smoothies maken. Het mooie eraan is dat ik de smoothiebar zelf ga runnen. Samen met mijn leidinggevende heb ik smoothies gemaakt en uitgeprobeerd. Veel gasten in het hotel zijn enthousiast over het idee en hopelijk ga ik er zo snel mogelijk mee beginnen.

Ook heb ik al de stad verkent en de culturele bezienswaardigheden bekeken. In de stad kun je er veel oude mozaïeken en ruïnes bekijken (die stammen uit de Romeinse tijd of net daarna). Het is prachtig om het te zien!

Activiteiten die je hier kunt doen zijn bijv. duiken, jeep rijden en quad rijden en nog veel meer. Paphos, waar ik verblijf is helemaal gericht op de toerist, dus bij de haven en andere gebieden in de stad vind je veel winkeltjes (waar ze van alles verkopen) en restauranten

De temperatuur hier is iedere dag erg hoog, dat was aan het begin erg wennen maar nu ben ik er wel al aan gewend (ik ben al bruin aan het worden :) ) Op dit moment slaap ik met een andere Nederlandse jongen in een appartement 15 minuten lopen van het hotel af, eten en drinken kan ik in het hotel doen, dus alle voorzieningen heb ik.

Samengevat: Ik heb het naar mijn zin op Cyprus en alles gaat goed. Nu op naar de volgende 12 weken en daarna vlieg ik de 11de van augustus s'avonds terug naar Nederland. Maar dat duurt nog wel even!

Groetjes vanuit Cyprus,

Tom
p.s. Je kunt reageren op mijn blog, dus als je nog vragen hebt stel ze dan! Doei!

  • 19 Mei 2016 - 10:19

    Susanne Dobbelsteen:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt Tom! Leuke blog.

  • 20 Mei 2016 - 11:51

    Thomas Noordeloos:

    Hey Tom,

    Hard werken zeg, 6 dgn/12uur in de week. Maar goed om te horen dat je het erg naar je zin hebt. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen met de Smoothiebar! Succes Tom, kijk uit naar je volgende verslag!

    Groet,

    Thomas

  • 23 Mei 2016 - 10:11

    Myke:

    Hoi Tom,

    Dat klinkt goed. Mooie eerste weken ondanks de lange dagen!

    Stuur je een foto'tje van de smoothiebar? Leuk om te delen op social media van de school. Of misschien op de website. Groeten Myke

  • 31 Mei 2016 - 19:08

    Karin Swijter:

    Dat klinkt als een fantastische stage/vakantiebestemming. Heel leuk dat het goed gaat. Doe je de groeten aan Roy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik op de stage in mijn werkkleding

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 1154
Totaal aantal bezoekers 9176

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 14 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: